Kontaktinformation

YAABIL Kista AB
Vågögatan 4
164 40 Kista

E-mail: kista@mekonomenbilverkstad.se
Telefon: 08-750 63 00

Vi är en Fleetverkstad - Läs mer

Få vägbeskrivning till verkstad >

Boka tid

Öppettider
Boka tid online

Boka din bilservice eller reparation på nätet, få prisförslag direkt på skärmen. Smidigt va?

Boka tid
Tjänster
  • img Bromsar felsökning
  • img Byte lampor
  • img Däcktryckskontroll
  • img Felsökning
  • img Släcka 2:or
  • img Hjulinställning
  • img Däckbyte (Hjulskifte)
  • img AC-service (AC-kontroll)
  • img AC-reparation
  • img Däckhotell inkl. däckbyte (Hjulskifte)
  • img Hämta- Lämnaservice
  • img Service
  • Oljebyte
  • img Reparation
  • img Batteribyte
  • Avgassystem
  • Byta tändstift
  • Byta växellådsolja
  • Generator
  • Glödstift
  • Hjullager
  • Katalysator
  • Koppling
  • Startmotor
  • Styrled
  • Spindelled

Vanliga frågor och svar

Gäller nybilsgarantin hos en Mekonomen verkstad?

Ja. I verkstaden servas och repareras bilar av alla märken, nya som gamla. Eftersom Mekonomen alltid använder delar motsvarande originaldelskvalitet och följer biltillverkarens servicerekommendationer, gäller din nybilsgaranti. Din servicebok stämplas med Mekonomen Bilverkstad vilket ger dig trygghet och ett varaktigt värde på din bil. Dessutom får du hela 3 års garanti på reservdelarna.

Vad gäller vid garantireparationer?

Det är bilåterförsäljaren som ska åtgärda garantireparationer som uppkommer under bilens garantitid. Detta är de märkesbundna verkstäderna skyldiga att stå för och samtidigt är detta det enda som de har ensamrätt på.

Vad är skillnaden på service och reparation?

Service innebär att man underhåller och säkerställer bilens funktion. Reparation däremot innebär helt enkelt att man åtgärdar något som inte fungerar.

Får jag en stämpel i serviceboken hos Mekonomen?

Självklart, se bara till att den ligger tillgänglig i bilen när du lämnar in den. Många av våra verkstäder fyller även i din digitala servicebok, hör efter vad som gäller just för din verkstad.

Vad är en reservdel?

EU har definierat en reservdel som en produkt (av samma kvalitet som den ursprungliga) som ska monteras i eller på ett motorfordon för att ersätta komponenter som är nödvändiga för nyttjande av detsamma, undantaget bränsle.

Vad innebär er prisgaranti?

Vår prisgaranti innebär att vi ger dig dubbla mellanskillnaden i prissänkning om du hittar ett billigare service- eller reparationsalternativ – till ordinarie pris – hos en märkesbunden verkstad. Mekonomen Prisgaranti gäller när du gör en bokning för service eller reparation på din bil hos Mekonomen Direkt eller hos din verkstad och samtidigt (eller senare, dock innan arbetet påbörjas) kan visa oss att du blivit erbjuden ett lägre totalpris på jämförbar service eller reparation de senaste 30 dagarna hos en märkesbunden verkstad på samma ort. Mekonomen Prisgaranti gäller när delar från Mekonomens ordinarie sortiment används. Däck-, glas-, plåt- och plastarbeten omfattas inte av prisgarantin.

Får jag alltid ett skriftligt kostnadsförslag i verkstan?

Ja, vi ger dig ett skriftligt kostnadsförslag på reparationen i enlighet med Motorbranschens och Kontrollerad Bilverkstads föreskrifter.

Välkommen till Mekonomen Bilverkstad Kista Vågögatan 4

Varmt välkommen till Mekonomen Bilverkstad Kista Vågögatan 4 på Vågögatan 4! Här i verkstaden servar och reparerar vi i princip alla bilmärken, nya som gamla. Våra mekaniker och biltekniker kombinerar erfarenhet och upparbetad ”know how” med modern teknik och IT.

När du servar din bil hos på Mekonomen Mekonomen Bilverkstad Kista Vågögatan 4 får du alltid minst 3 års garanti på reservdelarna och en stämpel i serviceboken som gör att din bil behåller sitt värde. Vid service ingår också ett års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri.

Mekonomen Bilverkstad Kista Vågögatan 4 är klassad som Godkänd bilverkstad

Godkänd Bilverkstad är en ny standard med syfte att säkerställa en sund konkurrens inom bilverkstadsbranschen. Vi på Mekonomen Kista tycker att det är viktigt att du som kund ska känna dig trygg när din bil är på service. För dig som bilägare betyder det att våra bilverkstäder alltid håller en hög kvalitet, vi är noga med miljö och hållbarhet samt att vi alltid sätter säkerheten högt.

Mekonomen Kista, Vågögatan 4

Med kunden i fokus ger vi dig alltid en helhetslösning för att bemöta dina behov och förenkla ditt verkstadsbesök. Som en kvalitetssäkring ger vi dig minst 3 års garanti, och utför alltid service efter biltillverkarens rekommendationer. Vilket innebär att du alltid har kvar din fabriks- och nybilsgaranti på bilen samt får en godkänd stämpel i serviceboken.

Vi arbetar alltid med hög kvalité och service för att du som kund ska känna att din bil är i trygga händer. Har du frågor eller funderingar angående din bil är du välkommen att svänga förbi så besvarar vi gärna dessa över en kopp kaffe.

Vid service ingår också ett års vägassistans som gör att du får hjälp vid till exempel punktering, bensinstopp eller motorhaveri. Vill du dela upp betalningen? Vi erbjuder dig 4 månader räntefri delbetalning.

Som företagskund hos oss tar du kontrollen över dina service och reparationskostnader. Vi tar hand om hela din vagnpark. Oavsett bil eller årsmodell hjälper vi dig. Vill du bli företagskund? Välkommen in och prata med vår verkstadschef om vad vi kan göra för dig och din vagnpark.

Det blir inte bara mer kostnadseffektivt utan du sparar även tid på att välja oss. Välkommen!